Без повече реклами във Facebook & Instagram в Европа
14.11.2023 by Lyubomira Tonova
Вълнуващи новини!
Мета, под чиято шапка са Facebook и Instagram, представя революционна промяна за потребителите в ЕС, ЕИП и Швейцария. От ноември месец потребителите могат да избират: да се абонират за платени версии без реклами на двете социални мрежи или да продължат да ги използват безплатно, но с персонализирани реклами.
Какво включва абонаментът?
Чрез месечна такса от €9.99/месец за уеб и €12.99/месец за iOS и Android, потребителите могат да се превърнат в абонати, които да използват всички привилегии идващи с абонамента.
Първоначално абонаментът ще се прилага за всички свързани акаунти във Facebook и Instagram. Може да се възползваме от този план до 1 март 2024 г., след това ще се начислява допълнителна такса в размер на €6/месец за уеб или €8/месец за iOS и Android за всеки свързан акаунт.
Какво стои зад тази промяна?
Абонаментът има за цел да отговори на опасенията на Европейския съюз относно практиките на Meta за насочване на реклами и събиране на данни. Като дава възможност на потребителите да избират между това да платят за услугата, за да премахнат таргетирането на реклами, или да използват услугата безплатно, но да се съгласят с практиките за събиране на данни, компанията майка Meta смята, че ще постигне по-ясно и категорично изпълнение на изискванията за поверителност, определени от редица европейски закони за данните, включително Закона за цифровите пазари и GDPR.
Какво се случва, ако изберете да останете с безплания план?
За тези, които решат да продължат с безплатния модел с реклами нищо не се променя! Вашето потребителско изживяване остава същото, подкрепено от мощни инструменти като Ad Preferences. Тези инструменти ще ви позволяват да контролирате рекламите, които виждате, и данните, използвани за персонализирани реклами.